Рекомендації батькам та педагогам


ПОРАДИ БАТЬКАМ ТА ПЕДАГОГАМ

Правила.
1. Робота з розвитку дрібної моторики повинна проводитись регулярно для досягнення вагомого ефекту.
2. Матеріал до занять повинен бути різноманітним, яскравим, безпечним.
3. Заняття повинні проводитись під наглядом дорослого або разом з ним.
4. Завдання, які ви пропонуєте дитині повинні приносити радість, викликати задоволення, не повинні перевтомлювати.

Волоський горіх.
Волоський горіх чудово усуває стрес,позитивно впливає на точки, що сприяють
розвитку мовної активності дітей та дрібноїмоторики. Можна перекладати горіхи,
перекочувати між двома долонями, міжпальцями однієї руки. А можна виконувати вправи із віршованим супроводом:
Наш горішок мандрівник
Мандрувати здавна звик.
(Перекочувати по долоньці)
Він ліворуч помандрує –
Своїх друзів всіх здивує.
А праворуч помандрує –
Разом з ними потанцює.
(Перекочувати горіх вправо-вліво по долоні)
Далі він мандрує в гори,
В гори і долини.
(Перекочувати горіх вгору-вниз по долоні)
А в долині наш горішок квіточку зустріне.
Він до неї посміхнеться
До пелюсточок торкнеться.
(Прокочувати горіх по кожному пальчику)
Гарно, добре мандрувати,
Та вже час і повертати.
(Перекочувати горіх між двома долонями)
Аналогічні вправи можна виконувати із шишками.
Прищіпки.
Прищіпки можна перекладати з однієї мисочки до іншої, рахувати, викладати в певній послідовності, залежно від кольору,можна запропонувати дитині подарувати промінці сонцю, гичку морквинці. А ще прищіпки – це чудовий масажер,спрямований на активацію незрілих клітин головного мозку. Проводьте пощипування кінцівок пальців рук, починаючи з великого, промовляючи потішки, чистомовки, віршики.
Наприклад:


Оцей пальчик – наш дідусь,
Оцей пальчик – баба,
Оцей пальчик – наш татусь,
Оцей пальчик – мама,
Оцей пальчик – я,
Ось і вся моя сім'я!
Нумо, братці, за роботу,
Покажіть свою охоту!
Тобі – дрова рубати,
Тобі – печі топити,
Тобі – воду носити,
Тобі – тісто місити,
А тобі – обід варити

Зубна щітка.
Звичайнісінька зубна щітка теж може використовуватись для масажу. Можна погладжувати руки від кінцівок пальців до ліктя, постукувати щіткою, змінюючи темп,
використовуючи відповідний віршований супровід:
Он дощові краплинки торкнулися руки.
Їх зовсім не бояться всі наші малюки. (Погладжування щіткою)
Дощик крапає частіше, по руці він б’є сильніше.
Хай водичка ллється, ллється – з нею сила додається. (Постукування щіткою).

Мішечки з крупою.
Скільки чудових вправ можна придумати з цією нескладною, але корисною іграшкою:
перебирати пальчиками наповнювач, знаходити мішечки з різним та однаковим
наповнювачем; або просто «ходити» пальчиками по мішечку, промовляючи
віршик або задаючи дитині напрямок.
Наприклад:
Йде собачка, кіт іде
Дощик йде, і град
Ще годинник йде вперед,
Рак повзе назад.
З цією ж метою Ви можете використовувати підставки під гаряче, іплікатор Кузнєцова.

Клубочок.
Я гадаю, що в кожного вдома можна знайти клубочок. Скільки цікавих завдань
можна запропонувати дитині, намотуючи нитку – називати кольори, дні тижня, пори року, слова на певний звук.

Шнурівки з вузликами.
Кожна дитина безліч часу може бавитися різноманітними шнурівками, порівнювати їх
за довжиною, викладати геометричні фігури, літери, цифри. Використовуючи різнокольорові шнурівки з вузликами та «крабіки» - заколки для волосся, можна
закріплювати з дитиною назви кольорів, кількісну та порядкову лічбу. Запропонуйте
дитині прикріпити «крабіки» на свою шнурівку за кольором, прикріпити стільки
«крабіків» скільки вузликів, прикріпити заколку на певний вузлик(перший, третій) і т.п.

«Сухий» басейн або басейн із сюрпризом.
Ви можете взяти будь-яку яскраву коробку, наповнену поролоновими
кульками, горохом, квасолею тощо. Заздалегідь заховайте в ній маленькі іграшки
або цукерки. Дитина перебираючи наповнювач повинна знайти скарб. Дітям дуже подобається ця гра.

Клаптики штучного хутра, різноманітних тканин.
За допомогою клаптиків з різних за фактурою тканин або клаптиків штучного
хутра, які мають різні кольори та форму можна викладати різноманітні предмети.
Наприклад: з клаптиків у вигляді трикутників та прямокутника можна викласти ялинку тощо.
Вихователь - методист Оськіна І.Ф.