Завдання, над якими працюємо

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ

ПЕДКОЛЕКТИВУ ЗДО «ЗОЛОТА РИБКА»

НА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

1.  Формування загальних та професійних компетентностей педагогічних працівників ЗДО, необхідних для створення, підтримки та розвитку здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного освітнього середовища .

2.  Надання психолого-педагогічної підтримки учасникам освітнього процесу в умовах надзвичайних ситуацій, зокрема пов’язаних з розгортанням воєнних дій на території України.

ЗАВДАННЯ НА ЛІТНІЙ ПЕРІОД  2024  РОКУ

1.      Забезпечити організацію безпечного проведення літнього оздоровлення, виконання заходів щодо попередження дитячого травматизму, безпеки життєдіяльності, забезпечення раціональним  та збалансованим харчуванням дітей закладу.

2.      Створення оптимальних умов для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя в умовах воєнного стану в Україні та подальшого формування життєвої компетентності шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних освітніх технологій.

3.       Підвищення ефективності освітньої роботи з питань цивільного захисту (особистої безпеки) та безпеки життєдіяльності дітей.

4.       Збагачення практичного досвіду дітей через залучення до різних специфічних видів дитячої діяльності: ігрової, рухової, пізнавальної, художньої, комунікативно-мовленнєвої, пошуково-дослідницької, трудової тощо.

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ

ПЕДКОЛЕКТИВУ ЗДО "ЗОЛОТА РИБКА"

НА 2022/2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК


1. 
Удосконалювати роботу з патріотичного і громадянського виховання через створення й підтримку доступного, багатофункціонального, безпечного, сучасного, інклюзивного освітнього простору, сприятливого  для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини
2. Формувати здоров’язбережувальну компетентність дитини: знайомити з умовами збереження власного здоров’я, значенням рухової активності та безпечного харчування в зміцненні здоров’я, впливом природних чинників на стан здоров’я. 
3.  Здійснювати методичний супровід впровадження в освітній процес інноваційних технологій. Підвищувати рівень культури педагогів у використанні мультимедійних засобів для самоосвіти та в організації навчально-пізнавальної діяльності дошкільників. 

ЗАВДАННЯ НА ЛІТНІЙ ПЕРІОД  2023  РОКУ

1.    Забезпечити організацію безпечного проведення літнього оздоровлення, виконання заходів щодо попередження дитячого травматизму, безпеки життєдіяльності, забезпечення раціональним  та збалансованим харчуванням дітей закладу.

2.    Реалізувати систему заходів, направлену на оздоровлення і фізичний розвиток дітей, їх естетичне виховання, розвиток допитливості і пізнавальної активності, формування культурно-гігієнічних  і трудових навичок.

 

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ

ПЕДКОЛЕКТИВУ ЗДО «ЗОЛОТА РИБКА»

НА 2021/2022 НАВЧАЛЬ НИЙ РІК

1.      Формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі шляхом створення  багатофункціонального, варіативного, доступного, безпечного предметно-просторового середовища, сприятливого  для гармонійного розвитку особистості дошкільника .
2.      Збереження та зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров’я дітей шляхом діагностування, створення безпечного розвивального середовища, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації щодо здорового способу життя.
3.      Формувати стійку мотивацію педагогів до самоосвітньої та творчої діяльності в умовах оновленого змісту освітнього процесу і викликів сьогодення.


ЗАВДАННЯ НА ЛІТНІЙ ПЕРІОД  2022  РОКУ

1.    Забезпечити організацію безпечного проведення літнього оздоровлення, виконання заходів щодо попередження дитячого травматизму, безпеки життєдіяльності, забезпечення раціональним  та збалансованим харчуванням дітей закладу.
2.    Реалізувати систему заходів, направлену на оздоровлення і фізичний розвиток дітей, їх естетичне виховання, розвиток допитливості і пізнавальної активності, формування культурно-гігієнічних  і трудових навичок.

3.    Здійснити педагогічну і санітарну просвіту батьків щодо питань виховання і оздоровлення дітей в літній період.


І. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
 ПЕДКОЛЕКТИВУ ДНЗ “ЗОЛОТА РИБКА”
 НА 2019-2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

1.         Збереження та зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров’я дітей шляхом діагностування, створення безпечного розвивального середовища, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації щодо здорового способу життя.

2.     Формувати у дошкільників готовність продовжувати освіту в умовах НУШ , забезпечувати соціальну адаптацію, розвиток мовлення, індивідуальних задатків, нахилів і здібностей шляхом упровадження в педпроцес новітніх досягнень психолого-педагогічної науки, інноваційних педтехнологій в галузі дошкільної освіти та активних форм роботи з батьками

3.     Зміцнювати статус української мови як державної в усіх ланках дошкільної освіти, спираючись на національно-патріотичне виховання, обов’язкове використання української мови в педагогічному процесі , та спонукати до активної розмовної діяльності українською мовою дітей.           

І. АНАЛІЗ
РЕЗУЛЬТАТІВ РОБОТИ педколективу
ДНЗ “ЗОЛОТА РИБКА”
в 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Упродовж 2018 -2019 навчального року педагогічний колектив ДНЗ “Золота рибка” здійснював свою діяльність згідно Законів України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про загальну середню освіту”,  “Про охорону дитинства”, а також Положення про дошкільний навчальний заклад в Україні, реалізуючи основні завдання Національної доктрини розвитку освіти в Україні, Державної Національної програми “Освіта України /ХХІ століття”,  державної програми розвитку дітей дошкільного віку  «Українське дошкілля», Базового компоненту дошкільної освіти, Програми розвитку дітей старшого віку «Впевнений Старт».

Всі організаційно-педагогічні, навчально-виховні і методичні заходи здійснювалися згідно річного плану роботи дошкільного навчального закладу з урахуванням змін, що відбувалися в системі дошкільної освіти протягом року (на підставі розпорядчих документів вищих органів управління освітою і наукою, а також органів місцевого самоврядування). 

У 2018- 2019  навчальному році робота методичного кабінету ДНЗ «Золота рибка»  здійснювалась відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базових програм розвитку дитини дошкільного віку «Впевнений старт» та «Українське дошкілля», відповідно наказу № 189-Н відділу освіти Горішньоплавнівської міської ради  від 07 .09.2017 року та іншими документами та урядовими рішеннями в галузі освіти.

На основі Базового компоненту дошкільної освіти ,програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Концепції Національно – патріотичного виховання дітей та молоді, з урахуванням актуальної суспільно – політичної , соціально – економічної ситуації в країні та з метою підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її поступального інноваційного розвитку, методична діяльність у 2018-2019 навчальному році була спрямована на реалізацію таких змістових напрямків, як формування основ здоров’я; патріотичне виховання;  сенсорне виховання  та впровадження сучасних інноваційних освітніх технологій в роботі з дошкільниками з особливими освітніми потребами.

Упродовж 2018-2019 н. року в межах методичної роботи з кадрами було проведено:

 Засідання педагогічних рад: «Організація освітнього процесу в ДНЗ у контексті сучасних вимог» (вересень  2018р.), «Формуємо зв’язне українське мовлення, використовуючи різні види діяльності дітей» грудень 2018 .), «Педагогізація батьків – сучасна проблема роботи ЗДО з сім’єю» (березень  2019 ), «Організація освітньої роботи під час літнього оздоровчого періоду  2018-2019 н.р ( травень 2019);

  •  Семінари .
  • Педагогічна орбіта « Діти з особливими освітніми потребами- сьогодення сучасного дошкілля»
  • ФЛЕШ-ТРЕНІНГ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ «Психологічне благополуччя  сучасного педагога»
  • Виховуємо дівчинку. Виховуємо хлопчика. Заняття для батьків з елементами тренінгу
  • Семінар для педагогів « Навчання ефективним формам взаємодії: психолого-педагогічна компетентність батьків.
  • Консультації, виставки. Відкриті освітні заходи.

Одним із шляхів виявлення ефективного педагогічного досвіду, розвитку творчості вихователів,пропаганди кращих здобутків,інноваційних пошуків  стало проведення  «Методичного тижня». Кожен з вихователів проводили відкритий перегляд заняття для своїх колег, демонстрували різні форми роботи з дітьми. Під час обговорення заняття вихователі ділилися своїм досвідом, робили зауваження, планували свою роботу, використовуючи новітні технології. Після заняття педагоги мали можливість планувати свою роботу, враховуючи помилки колег та використовувати дієві методи та форми роботи з дітьми .Така форма роботи дала можливість вихователям з великим досвідом – вдосконалюватись, а вихователям-початківцям - можливість уникнути багатьох помилок та  застосовувати в практиці теоретичні знання, отримані під час навчання.

Структура методичної роботи постійно удосконалюється відповідно до запитів вихователів, але завжди відображає 3 рівні учасників навчально-виховного процесу: батьківський, педагогічний та дитячий.                                                                                                                                                   

Упродовж  2018-2019 навчального року працював постійно діючий «Консультпункт  для батьків та педагогів» в рамках якого методична служба та досвідчені педагоги проводили консультації для батьків та молодих спеціалістів.

В світлі останніх реформ в галузі освіти відбувся «Круглий стіл» вихователів закладу дошкільної освіти і вчителів початкових класів та батьків дітей, що ідуть до Нової Української школи « Готуємось, граючись. Ідемо до школи з радістю» та лекторій для батьків «Вплив ЗМІ на внутрішній світ дитини»

        В 2018-2019н. р на базі ДНЗ « Золота рибка» функціонувала  інклюзивна група. Освітні послуги отримувала дитина  віком 6 років з затримкою психічного розвитку. На базі старшої групи «Перлинка» були створені умови для перебування та здійснення навчально-виховного процесу . Була розроблена індивідуальна програма розвитку на основі нормативно-правової документації, що регулюють інклюзивну освіту закладів дошкільної освіти в Україні. Відповідно була введена посада асистента вихователя.

 «Мамо, хочу в садок!»-  Під таким гаслом у ДНЗ « Золота рибка» вже традиційно у вересні пройшло заняття з елементами тренінгу для батьків дітей раннього віку, що проходять адаптаційний період. Заняття проводила практичний психолог закладу Диниско О.А. Метою заходу було   знайомство з батьками, створення  емоційного  настрою, ознайомлення  батьків з особливостями адаптації дітей в дитячому садку; сприяти згуртуванню батьківського колективу, формувати довірливі відносин між батьками та педагогами.

Практичний психолог   Диниско О.А.   упродовж 2018-2019 н.р. провела наступні заходи: Заняття з елементами тренінгу з профілактики жорстокого поводження з дітьми. «Сім’я – простір без насильства».

  • Батьківський лекторій « Вплив мультфільмів на внутрішній світ і поведінку дитини»
  • Педагогічна орбіта «Діти з особливими освітніми потребами - сьогодення сучасного дошкілля».
  • Практичні заняття з елементами тренінгу  для батьків та педагогів «Хто сказав, що ми не можемо змінити світ? Особливості інклюзивної освіти в дошкільному закладі».
  • Організація роботи психологічної служби в умовах формування Нової української школи. Концепція Нової української школи. Основні положення. (фокус група практичних психологів та соціальних педагогів)
  • «Новий» педагог в Новій українській школі. Формування психологічної компетентності педагога в контексті концепції НУШ. Нові ролі педагога в умовах модернізації та демократизації освітньої галузі. Готовність до інновацій. (фокус група практичних психологів та соціальних педагогів.

Упродовж року у ДНЗ проходили Виставки дитячих малюнків і поробок, вихованці брали участь в наступних заходах:

  • Стінгазета « Згадаємо тепле літо»
  • Виставка поробок «Осінні фантазії»
  • Виставка малюнків з нетрадиційної техніки малювання «Мальовнича осінь»
  • Стінгазета « Миколай до нас іде - подаруночки несе»
  • Виставка сімейної творчості  «Ялинкові прикраси»
  • Виставка малюнків «Правила безпеки треба знати. Їх не можна забувати»
  • Стінгазета «Мамина посмішка найкраща у світі»
  • Участь у міській виставці «Прикотилась писаночка до нас на гостину»
  • Участь у міських святкових заходах до Міжнародного Дня захисту дітей
  • Участь у міських святкових заходах до Дня батька
  • Участь у міських святкових заходах до Дня української родини
  • Участь в міському святі дитячих спортивних досягнень вихованців ДНЗ міста “Маленькі паростки великого спорту”

Було проведено низку заходів з охорони дитинства для дітей, педагогів і батьків у співпраці з ГО «Центр РОДІС», ГО «Ніжність», ГО «Ла Страда-Україна» 

1.     За участі тренера ГО «Ла-Страда Україна» (Ткаченко Н.П.)

·       заняття з вихованцями старших груп ДНЗ з теми : «Гендерне виховання».      Вересень 2018                                                                                                                                                                            

·       заняття з вихованцями старших груп ДНЗ з теми : «Доброзичливі стосунки в колективі дошкільників» Жовтень  2018

1.     Лекція для педагогів ДНЗ з теми : «Протидія насильству в стінах ДНЗ» Листопад 2018                                                                                                      

2.     Тренінг для батьків вихованців ДНЗ з теми: «Протидія насильства в сімї» ( за участі представників ГО «Ла-Страда Україна») Листопад 2018                                                                   

3.      Круглий стіл для батьків вихованців ДНЗ з теми: «Протидія домашньому  насильству» (   за участі  ГО «Центр РОДІС») Грудень 2018                                                                                                              

4.     Флешмоб для вихованців старших груп«Діти проти насильства! Ми- за щасливе дитинство!»Грудень 2018                                                                                                                   

5.     Акція «Маленькі долоньки дарують велику любов», в рамках Міжнародного дня захисту проти насильства (за участі  ГО «Центр РОДІС») Грудень 2018  

6.     Відеопривітання до свята св..Миколая  для дітей –інвалідів ГО «Ніжність» «Подаруй янгола.» (передача дитячих поробок)Грудень 2018       

7.     Виставка сімейного малюнку на тему  "Бути людиною на землі"      Грудень 2018

8.         Тиждень інформаційної безпеки        Лютий 2019

·         заняття на тему: "Подорож країною Інтернет" ( правила особистої безпеки в мережі інтернет)

·         Форма зворотнього зв’язку з батьками «Живий планшет» з теми : «Кращий інтернет починається з тебе»( інформаційна безпека для всіх)                        

·         Виготовлення та розповсюдження  інформаційних листівок про шкоду і користь використання гаджетів.     

9.      Виховні години з теми: « Єдність прав та обов’язків»         Березень 2019 

10.    Тематичні куточки для батьків з проблеми запобігання торгівлі людьми «Людина- дар, а не товар!»(за інформаційної підтримки ГО «Ла-Страда Україна» ). Березень2019         

11.   Заняття для дітей старших груп з теми: « Всі ми різні - всі ми рівні»(права дітей)    Квітень 2019                                                                                     

Упродовж навчального року творчої групою закладу висвітлювалися результати  інноваційної діяльності педагогічного колективу та окремих педагогічних працівників висвітлювалася на веб-сайті навчального закладу.

Музичний керівник Михайленко Елліна Юріївна працює зі своїми вихованцями за методикою К. Орфа. педагог в рамках самоосвіти взяла участь у роботі «Школи креативної музичної педагогіки» м. Київ , була учасником Міжнародного фестивалю креативної педагогіки м. Київ, взяла участь у циклі з 4 семінарів з дитячої дошкільної хореографії м. Харків., що підтверджено відповідними сертифікатами.

В закладі стабільно функціонує  система підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.

     У 2018 році атестаційною комісією відділу освіти Горішньоплавнівської міської ради вищого рівня атестовано 4 педагога (2- присвоєно «першу кваліфікаційну категорію», 1- підвищено тарифний розряд, 1 підтверджено тарифний розряд та  підтверджено відповідність займаній посаді)

Простежується постійне підвищення професійної компетентності наших колег, ріст їх майстерності, розвитку творчої ініціативи, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу.

Методична робота у 2018-2019 н. р. була спрямована на підвищення якості освіти шляхом створення комплексного методичного забезпечення навчально - виховного процесу з використанням інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій.

Уся діяльність методичної служби націлювалась на виконання Закону України "Про дошкільну освіту". Державної національної програми "Освіта", продовжувалась робота над Державною програмою "Творча обдарованість", на реалізацію науково-методичної проблеми "Підвищення якості освіти шляхом створення комплексного методичного забезпечення навчально-виховного процесу з використанням інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій”.

Основною метою методичної діяльності було підвищення професійного та методичною рівня педагогів. оптимізація навчально-виховного процесу, впровадження перспективного педагогічного досвіду.

З педагогами  проведено всі сплановані педагогічні ради, на засіданнях яких втілено організаційно-педагогічні завдання (аналіз роботи, затвердження планів роботи, затвердження основних напрямків діяльності педколективу, розгляд підсумків роботи) та науково-методичні завдання (шляхи реалізації проблеми, пріоритетних освітніх завдань, упровадження в практику роботи сучасних досягнень науки і передового педагогічного досвіду). Педагогічні працівники закладу постійно шукають ефективні шляхи удосконалення навчально-виховного процесу, творчо підходять до впровадження досягнень науки та передового педагогічного досвіду, авторських методик.

Педагоги ДНЗ були забезпечені щомісячними індивідуальними та груповими консультаціями. 

Результативними були консультації, підготовлені вихователями:

  • «Ляпас– це теж насильство.» -  Практичний психолог Диниско О.А.
  • «Педагогізація сучасної родини, або як зрозуміти власну дитину і стати відповідальними батьками.»  Басалай В.В., вихователь- методист.
  • «Обираємо домашнього улюбленця - враховуємо медичний аспект.»
  • «Сонце та його цілющі промені. Засмага чи сонячні опіки.  Тепловий удар.
  • Правила перебування на сонці.» Сестри медичні старші Юренко Н.С., Салій Т.С.
  • «Чим зайняти дітей під час прогулянки на природі?»  Мартиненко Н.М.
  • «Любов до книги плекаємо змалку.» Прокопенко Л.Ю
  • «Трудове виховання дошкільників.»  Пудовкіна О.В.
  •  «Основи етичного виховання дошкільників» Єршова О.В.
  • Інформаційний листок «Вісім «не» для батьків, які піклуються про мовлення дитини». Шашко .І.Г.

Спостереження за роботою педагогів показали, що проведені заходи сприяли підвищенню професійної майстерності вихователів. Крім того з цією метою педагоги ДНЗ прийняли участь :

1. В роботі міських методичних центрів:

  • «Еколого – розвивальне навчання дошкільників»(ДНЗ «Росинка»);
  • «Виховуємо патріотів змалку»(ДНЗ «Дзвіночок»);
  • «Пізнавальний розвиток дошкільнят: пошук ефективних шляхів» ДНЗ «Горобинка»);
  • «Морально – духовний та емоційно – ціннісний розвиток дітей дошкільного віку»(ДНЗ «Чебурашка»);
  • «Інтеграція родинного і суспільного дошкільного виховання»(ДНЗ «Попелюшка» )

2. В роботі школи передового педагогічного досвіду «Стежина духовності» (ДНЗ «Росинка»).

3. В засіданнях дефектологічного консультпункту «Формування правильної звуковимо»(ДНЗ «Казка»).

4. В постійно діючих семінарах-практикумах:

·       «Сучасні підходи до музичного розвитку дітей дошкільного віку»(ДНЗ «Дюймовочка»);

·       «Навчаємо читати змалку»(ДНЗ «Дюймовочка»).

Дошкільний навчальний заклад «Золота рибка» є центром постійно діючого семінару – практикуму для вихователів груп раннього віку з питання «Виховуємо наймолодших: організація життєдіяльності дітей в групах раннього віку». Засідання семінару відвідували вихователі міста.

Практика презентації дидактичних посібників під час засідання атестаційної комісії дає свої позитивні результати, тому вона буде продовжена і надалі. На підсумковому засіданні атестаційної комісії дидактичні ігри та методичні розробки були представлені вихователями  Пекарчук С.А., Ващенко О.В., Алєбастровою С.В., вихователем –методистом Басалай В.В.

Всі вони взяли участь у виставці. Молоді вихователі проявили творчу активність у виготовленні дидактичних посібників  сенсорно-пізнавального напрямку.

Як результат - грамотою відділу освіти Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області, як автора кращої роботи міської виставки педагогічної творчості «Творчі сходинки освітян міста»  відзначена Єршова О.В. та Корнелюк Н.О. 

Державна базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Програма розвитку дітей старшого віку «Впевнений Старт» і чинні додаткові комплексні програми розвитку, виховання і навчання дітей передбачають таку організацію дитячої життєдіяльності, що насичувала б цікавим змістом спільне буття кожного малюка з іншими дітьми та дорослими у спеціально створеному розвивальному просторі.

Завдяки творчому підходу педагогів до своєї справи в садочку було створено таке розвивальне середовище, яке максимально забезпечило умови для того щоб діти  розвивали загальні здібності: розумові, комунікативні,  конструктивні тощо.

Освітній процес у ДНЗ « Золота рибка» у домірному співвідношенні включає різні види дитячої діяльності, відповідні вікові вихованців, передусім ті, в межах яких формуються важливі вікові новоутворення і які сприяють подальшому розвитку кожної маленької особистості в усіх сферах життєдіяльності.

Одним із пріоритетних напрямків ДНЗ « Золота рибка» є рухова активність вихованців , вплив її на функціонування органів і систем дитячого організму , навчання дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я , формування свідомого ставлення до свого здоров’я , оволодіння життєвими навичками здорового способу життя та безпечної для здоров’я поведінки.

У закладі здійснюється розподіл дітей за групами здоров’я та надається медико-педагогічна допомога дітям підготовчої групи. За результатами обстеження дітей спеціалістами всі вихованці ДНЗ розподілені на групи здоров’я , що дає можливість диференціювати фізичне навантаження.

Станом на 01.06.2019

Всього дітей 282:

І гр. здоров’я – 151

ІІ гр. здоров’я – 130

ІІІ гр. здоров’я- 1

 Здійснюється контроль за навантаженням на дітей на заняттях з фізкультури, контроль за відповідністю навчальних приміщень санітарно-гігієнічним нормам та вимогам техніки безпеки, за технічним станом фізкультурного, спортивного інвентарю та обладнання у фізкультурному залі та на майданчиках.

Здійснюється контроль за виконанням завдань з фізичного виховання відповідного розділу чинної програми, моніторинг фізичного розвитку вихованців. Проводиться робота щодо створення умов для активізації рухової активності вихованців у закладі, зокрема, це забезпечення фізкультурної матеріальної  бази інвентарем та ігровими посібниками, нетрадиційним обладнанням. Проводиться контроль за забезпеченням  режиму протягом дня. Систематично проводиться аналіз захворюваності вихованців закладу. Ці та інші питання розв’язуються у співпраці медичних сестер старших,  педагогічних працівників та з допомогою молодшого обслуговуючого персоналу. Результати фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи у дошкільному навчальному закладі висвітлюються на педгодинах, на раді закладу, педрадах, виробничих нарадах, на веб-сайті закладу.Протягом навчального року педагогічний колектив нашого закладу вирішував безліч творчих та буденних проблем, що були спрямовані на усунення недоліків за попередній навчальний рік та удосконалення організації навчально – виховного процесу у 2016-2017 навчальному році.

План навчально – виховної роботи за 2018-2019 рік був реальним, дозволив досягти поставлених цілей. На основі Базового компоненту дошкільної освіти ,програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Концепції Національно – патріотичного виховання дітей та молоді, з урахуванням актуальної суспільно – політичної , соціально – економічної ситуації в країні та з метою підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її поступального інноваційного розвитку, у 2018-2019 навчальному році пропонуються такі змістові напрями:

·       національно-патріотичне виховання;

·       фізичне виховання;

·       сенсорне виховання;

·       інклюзивна освіта.

             В цілому діяльність педколективу ДНЗ „Золота рибка” протягом минулого 2018 -2019 навчального року можна вважати на достатньому  рівні.


 

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
 ПЕДКОЛЕКТИВУ ДНЗ “ЗОЛОТА РИБКА”
 НА 2017-2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
  1. Формувати здоров’язберігаючу компетентність дітей шляхом активізації рухового режиму та забезпечення доступних знань та умінь про здоровий спосіб життя.
  2. Продовжити вдосконалювати  роботу щодо національно -патріотичного виховання  дошкільників  шляхом  створення відповідних  умов  для  ефективної  реалізації  завдань  з національно-патріотичного   виховання   дітей   та   активізації   творчого   потенціалу  педагогів. Спрямувати роботу на розвиток патріотичного виховання у контексті розвитку морально-духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку у процесі ознайомлення з природою рідного краю.
  3.  Підвищувати рівень компетентності педагогів ДНЗ щодо питання реалізації сенсорного виховання дошкільників.
  4. Впроваджувати  сучасні  інноваційні освітні технології в роботу з дошкільниками  з особливими потребами.

     
 Річний звіт про діяльність 
ДНЗ “ЗОЛОТА РИБКА”
В 2016 -2017 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Протягом 2016 -2017 навчального року педколектив ДНЗ “Золота рибка” здійснював свою діяльність згідно Законів України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про загальну середню освіту”,  “Про охорону дитинства”, а також Положення про дошкільний навчальний заклад в Україні, реалізуючи основні завдання Національної доктрини розвитку освіти в Україні, Державної Національної програми “Освіта України /ХХІ століття”,  державної програми розвитку дітей дошкільного віку  «Українське дошкілля», Базового компоненту дошкільної освіти, Програми розвитку дітей старшого віку «Впевнений Старт».
Всі організаційно-педагогічні, навчально-виховні і методичні заходи здійснювалися згідно річного плану роботи дошкільного навчального закладу з урахуванням змін, що відбувалися в системі дошкільної освіти протягом року (на підставі розпорядчих документів вищих органів управління освітою і наукою, а також органів місцевого самоврядування). 
В 2016 -2017 навчальному році пройшли курси підвищення кваліфікації на базі ПОІППО ___2__чол., атестувалося ___3__ педагогічних працівників ( один педагогічний працівник написав заяву про відмову від атестації). За результатами атестації 2017 року: 1 працівнику присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», 1 працівнику присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»,  1 педпрацівник визнаний таким, що відповідає займаній посаді. Атестація педагогічних працівників проводилася згідно з перспективним планом відповідно до Типового положення про атестацію та на підставі наказів керівника закладу.
Простежується постійне підвищення професійної компетентності наших колег, ріст їх майстерності, розвитку творчої ініціативи, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу.
Методична робота у 2016-2017 н. р. була спрямована на підвищення якості освіти шляхом створення комплексного методичного забезпечення навчально - виховного процес з використанням інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій.
Уся діяльність методичної служби націлювалась на виконання Закону України "Про дошкільну освіту". Державної національної програми "Освіта", продовжувалась робота над Державною програмою "Творча обдарованість", на реалізацію науково-методичної проблеми "Підвищення якості освіти шляхом створення комплексного методичного забезпечення навчально-виховного процесу з використанням інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій”.
Основною метою методичної діяльності було підвищення професійного та методичною рівня педагогів. оптимізація навчально-виховного процесу, впровадження перспективного педагогічного досвіду.
З педагогами  проведено всі сплановані педагогічні ради, на засіданнях яких втілено організаційно-педагогічні завдання (аналіз роботи, затвердження планів роботи, затвердження основних напрямків діяльності педколективу, розгляд підсумків роботи) та науково-методичні завдання (шляхи реалізації проблеми, пріоритетних освітніх завдань, упровадження в практику роботи сучасних досягнень науки і передового педагогічного досвіду). Педагогічні працівники закладу постійно шукають ефективні шляхи удосконалення навчально-виховного процесу, творчо підходять до впровадження досягнень науки та передового педагогічного досвіду, авторських методик.
Педагоги ДНЗ були забезпечені щомісячними індивідуальними та груповими консультаціями. Результативними були консультації, підготовлені вихователями: Алєбастровою С.В. «Трудове виховання як важливий засіб ранньої соціалізації дітей дошкільного віку», Мартиненко Н.М. «Талановиті пальчики: аплікація кружечками», Грицак Г.М. «Виховання самостійності», Єршовою О.В. «Конструкторсько-будівельна діяльність». Спостереження за роботою педагогів показали, що проведені заходи сприяли підвищенню професійної майстерності вихователів. Крім того з цією метою педагоги ДНЗ прийняли участь :
1. В роботі міських методичних центрів:
  • «Еколого – розвивальне навчання дошкільників»(ДНЗ «Росинка»);
  • «Виховуємо патріотів змалку»(ДНЗ «Дзвіночок»);
  • «Пізнавальний розвиток дошкільнят: пошук ефективних шляхів» ДНЗ «Горобинка»);
  • «Морально – духовний та емоційно – ціннісний розвиток дітей дошкільного віку»(ДНЗ «Чебурашка»);
  • «Інтеграція родинного і суспільного дошкільного виховання»(ДНЗ «Попелюшка»
2. В роботі школи передового педагогічного досвіду «Стежина духовності» (ДНЗ «Росинка»).
3. В засіданнях дефектологічного консультпункту «Формування правильної звуковимо»(ДНЗ «Казка»).
4. В постійно діючих семінарах-практикумах:
·       «Сучасні підходи до музичного розвитку дітей дошкільного віку»(ДНЗ «Дюймовочка»);
·       «Навчаємо читати змалку»(ДНЗ «Дюймовочка»).
Дошкільний навчальний заклад «Золота рибка» є центром постійно діючого семінару – практикуму для вихователів груп раннього віку з питання «Виховуємо наймолодших: організація життєдіяльності дітей в групах раннього віку». Засідання семінару відвідували вихователі міста.
Продовжив свою роботу «Педагогічний марафон» серед вихователів груп раннього віку, символом яког є Сова – мудрагеля, яку вихователі передають один одному після проведеного заходу. Кожен з вихователів груп раннього віку провів цикл відкритих заходів для вихователів випускних груп. Таким чином педагоги груп «Окунець», «Чайка», «Морячок» звітували про свою роботу перед колегами з садових груп, яким вони передаватимуть естафету з навчання та виховання дітей.
Розпочато роботу по розробці методичних рекомендацій «Пластилінові фантазії» - використання пластиліну, як засобу розвитку дрібної моторики рук, фантазії, мовлення дітей для молодшого дошкільного віку.
Практика презентації дидактичних посібників під час засідання атестаційної комісії дає свої позитивні результати, тому вона буде продовжена і надалі. На підсумковому засіданні атестаційної комісії дидактичні ігри та методичні розробки були представлені вихователями  Єршовою О.В., Грицак Г.М., практичним психологом Диниско О.А.  Всі вони взяли участь у виставці.
Як результат - грамотою відділу освіти Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області, як автора кращої роботи міської виставки педагогічної творчості «Творчі сходинки освітян міста»  відзначена Диниско Ольга Анатоліївна, практичний психолог ДНЗ.  
Вихователям продовжувати тримати на контролі питання  якості та рівня виконання дидактичних посібників, незалежно від того де вони використовуються: чи то для презентації закладу у міських заходах чи  для місцевого використання. 
Державна базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Програма розвитку дітей старшого віку «Впевнений Старт» і чинні додаткові комплексні програми розвитку, виховання і навчання дітей передбачають таку організацію дитячої життєдіяльності, що насичувала б цікавим змістом спільне буття кожного малюка з іншими дітьми та дорослими у спеціально створеному розвивальному просторі.
Завдяки творчому підходу педагогів до своєї справи в садочку було створено таке розвивальне середовище, яке максимально забезпечило умови для того щоб діти  розвивали загальні здібності: розумові, комунікативні,  конструктивні тощо.
Освітній процес у ДНЗ « Золота рибка» у домірному співвідношенні включає різні види дитячої діяльності, адекватні вікові вихованців, передусім ті, в межах яких формуються важливі вікові новоутворення і які сприяють подальшому розвитку кожної маленької особистості в усіх сферах життєдіяльності.
Одним із пріоритетних напрямків ДНЗ « Золота рибка» є рухова активність вихованців , вплив її на функціонування органів і систем дитячого організму , навчання дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я , формування свідомого ставлення до свого здоров’я , оволодіння життєвими навичками здорового способу життя та безпечної для здоров’я поведінки.
У закладі здійснюється розподіл дітей за групами здоров’я та надається медико-педагогічна допомога дітям підготовчої групи. За результатами обстеження дітей спеціалістами всі вихованці ДНЗ розподілені на групи здоров’я , що дає можливість диференціювати фізичне навантаження.
Станом на 01.06.2017
Всього дітей 298:
І гр. здоров’я – 119
ІІ гр. здоров’я - 179
ІІІ гр. здоров’я- 0
 Здійснюється контроль за навантаженням на дітей на заняттях з фізкультури, контроль за відповідністю навчальних приміщень санітарно-гігієнічним нормам та вимогам техніки безпеки, за технічним станом фізкультурного, спортивного інвентарю та обладнання у фізкультурному залі та на майданчиках.
Здійснюється контроль за виконанням завдань з фізичного виховання відповідного розділу чинної програми, моніторинг фізичного розвитку вихованців. Проводиться робота щодо створення умов для активізації рухової активності вихованців у закладі, зокрема, це забезпечення фізкультурної матеріальної  бази інвентарем та ігровими посібниками, нетрадиційним обладнанням. Проводиться контроль за забезпеченням  режиму протягом дня. Систематично проводиться аналіз захворюваності вихованців закладу. Ці та інші питання розв’язуються у співпраці медичних сестер старших,  педагогічних працівників та з допомогою молодшого обслуговуючого персоналу. Результати фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи у дошкільному навчальному закладі висвітлюються на педгодинах, на раді закладу, педрадах, виробничих нарадах, на веб-сайті закладу.
В групах раннього віку «Русалочка», «Морячок», «Окунець», «Чайка» облаштовані осередки з рухової активності вихованців.
Вихованці молодшого дошкільного віку «Перлинка», «Карасик», «Хвилька» та старшого дошкільного віку «Дельфін» , «Струмочок», «Краплинка», «Бригантина»,«Кораблик», «Якірець» зарядки та заняття з фізвиховання, спортивні свята, змагання  проводили у спортивному залі відповідно розкладу.
Під час фізкультурних занять відводиться достатньо часу для бігу, лазіння, підлізання, метання, стрибків, виконання вправ, що сприяють розвитку рівноваги.
Також важливим є виконання річного плану роботи , який передбачав різноманітні спортивні розваги , свята, виконання тестів з фізичної культури.
Головною метою колективу дошкільного навчального закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягти успіху, правильно будувати своє життя. Важливим показником результативності роботи дошкільного навчального закладу є готовність дитини до навчання у школі.
Для забезпечення наступності між нашим дошкільним закладом «Золота рибка» і ЗОШ № 6 з поглибленим вивченням економіки і права встановлено тісний двосторонній зв'язок, який здійснюється за трьома напрямами:
  • співпраця педагогічних колективів;
  • взаємодія дитячих колективів;
  • спільна робота дошкільного і загальноосвітнього навчаль­них закладів з батьками. Протягом 2016-2017 навчального року колектив дошкільного закладу приймав активну участь в міських та обласних методичних заходах. 
 Упродовж навчального року творчої групою закладу висвітлювалися результати  інноваційної діяльності педагогічного колективу та окремих педагогічних працівників на веб-сайті навчального закладу.
Протягом навчального року педагогічний колектив нашого закладу вирішував безліч творчих та буденних проблем, що були спрямовані на усунення недоліків за попередній навчальний рік та удосконалення організації навчально – виховного процесу у 2016-2017 навчальному році.
План навчально – виховної роботи за 2016-2017 рік був реальним, дозволив досягти поставлених цілей. На основі Базового компоненту дошкільної освіти ,програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Концепції Національно – патріотичного виховання дітей та молоді, з урахуванням актуальної суспільно – політичної , соціально – економічної ситуації в країні та з метою підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її поступального інноваційного розвитку, у 2017-2018 навчальному році пропонуються такі змістові напрями:
·       національно-патріотичне виховання;
·       фізичне виховання;
·       сенсорне виховання;
·       інклюзивна освіта.
В цілому діяльність педколективу ДНЗ „Золота рибка” протягом минулого 2016 -2017 навчального року можна вважати на достатньому  рівні.