Наш календар. Лютий


Лютий - останній місяць зими. Колись цей місяць іменували "меженем", оскільки він був межею між зимою та весною. Все довшими стають дні, все частіше голубіє небо. У лютому день збільшується майже на три години, тому в народі кажуть: "Лютневий сніг весною пахне". 
В останній зимовий місяць морози особливо лютують, тому українці і прозвали його лютим. Так називають його і до сьогодні. Для лютого характерні заметілі, буревії, міцні морози. 


В таку пору людину тягне до тепла, у затишну домівку. Можливо тому  цей місяць раніше мав ще й таку назву - “бокогрій”? Так чи не так, але напевно всі погодяться, що довгим зимовим вечором добре зібратися всією сім'єю і поспілкуватися у затишній атмосфері за чашкою гарячого запашного чаю. А потім добре разом пограти у веселу гру. В яку саме?


Для турботливих батьків, які виховують дошкільнят, вихователь ДНЗ "Золота рибка" Вікторія Григорівна Тимощук підготувала цілий список таких "домашніх" ігор:
1. “Сміхунчик”.
Зміст гри: один учасник гри (“сміхунчик”) має розсмішити інших учасників, які повинні намагатися утримуватися від посмішок і сміху. Хто розсміявся, той приєднується до “сміхунчика”.
2. “Перенеси олівець”.
Зміст гри: перенести олівець з одного місця в інше за допомогою пальців ніг.
3. “Намотай мотузочку”
Зміст гри: Мотузочки прив’язуються, наприклад, до дверної ручки, учасники гри намотують мотузочку на олівець на швидкість (хто перший намотав – той і виграв).
4. “Повітряна кулька”.
Зміст гри: учасники гри одне одному передають повітряну кульку “без рук” (носом, головою, ногою). Кулька не повинна впасти на підлогу.
5. “Малюнок у повітрі”.
Зміст гри: один учасник гри малює рукою в повітрі певний предмет, інші учасники мають його відгадати. Хто відгадав, той сам стає “художником”.
6. “Знайди схованку”.
Зміст гри: Всі учасники гри заплющують очі, один учасник ховає іграшку в певному місці у кімнаті, потім всі відшукують заховану іграшку. Хто перший знайде іграшку – ховає її наступного разу.
7. “Панас”.
Зміст гри: одному учаснику гри (“Панасу”) зав’язують очі шарфом, інші учасники тихо пересуваються по кімнаті, намагаючись не потрапити до його рук. Кого “Панас” зловить, той сам стає “Панасом”.
8. “Що буває круглої (квадратної, трикутної, прямокутної) форми?”
Зміст гри: один учасник гри задає запитання: “Що буває круглої (квадратної, трикутної, прямокутної) форми?”, інші учасники називають відповідні предмети.
9. “Що буває солодким (кислим, гірким, солоним)?”
Зміст гри: один учасник гри задає запитання: “Що буває солодким (кислим, гірким, солоним)?”, інші учасники називають відповідні предмети.
10. “Що буває червоним (зеленим, синім, білим…)?”
Зміст гри: один учасник гри задає запитання: “Що буває червоним (зеленим, синім, білим…)?”, інші учасники називають відповідні предмети.
11. “Хусточка”.
Зміст гри: один учасник гри підкидає хусточку догори, другий учасник (поки хусточка знаходиться у повітрі й не впаде) говорить про першого учасника хороші слова. 
12. “Придумай слово”.
Зміст гри: Один учасник гри називає один склад, інші учасники мають продовжити. Наприклад, мама говорить склад [со], дитина й тато придумують і по черзі називають слова з цим складом: “[со]бака”, “[со]рока”, “[со]лоний” та ін..