20 лют. 2012 р.

Піклуємось про самопочуття педагогів

Професія педагога визнана однією з найбільш стресогенних серед сучасних професій. Особливо це стосується педагогічних працівників дошкільного закладу. Та й як може бути інакше, коли щодня в руках кожного з цих людей кількадесят дитячих життів! Тому до основних  професійних  стресорів педагогічної діяльності науковці відносять: надмірно інтенсивне спілкування, високий ступінь відповідальності за інших людей, інформаційні перевантаження, екстремальні ситуації, які потребують негайного реагування. 



Існує навіть спеціальний термін "Професійне вигорання педагога" – це синдром фізичного та емоційного виснаження, який включає як розвиток негативної самооцінки й негативного ставлення до роботи, так і втрату розуміння та співчуття по відношенню до людей. Негативні психологічні стани педагогічних працівників можуть знизити ефективність виховання та навчання дітей, підвищити конфліктність у стосунках із вихованцями, батьками, колегами і навіть зруйнувати психічне здоров’я. Тому збереження психологічного і фізичного благополуччя педагога є необхідною умовою підвищення якості освітнього процесу. 

Методична служба дошкільного навчального закладу "Золота рибка" тримає в полі зору емоційний стан вихователів і педагогів вузьких спеціалізацій, навчає їх способам профілактики власного професійного вигорання. Ілюстрацією такої роботи може слугувати семінар для педагогів "Профілактика емоційного вигорання серед педагогів ДНЗ "Золота рибка" :