Наближається свято… Щоб вийшло воно піднесеним , радісним, вдалим – з чого почати? (Організація святкових ранків в ДНЗ)


Свято завжди об’єднує . Та коли це єднання відбувається завдяки органічному сприйняттю людьми різних професій, різних соціальних верств, різних поколінь – дітьми, їхніми батьками, бабусями  й дідусями – споконвічних скарбів народних , то ми вважаємо це великим досягненням виховної і громадської мети.

Щоб свято вийшло саме таким – піднесеним , радісним, вдалим, необхідна велика попередня робота.
Вона складається з багатьох аспектів :



І. Складання сценарію.

Основний етап підготовчої роботи. Від нього у великій мірі залежить успіх свята. Що ж потрібно для написання сценарію святкового ранку в ДНЗ?

  1. Добір пісенного репертуару з певної тематики;
  2. Добір віршованого матеріалу;
  3. Добір танцювального репертуару;
  4. Добір ігор;
  5. Аналіз індивідуальних здібностей дітей групи. Дуже важливо , щоб кожній дитині знайшлося місце для прояву своїх талантів , умінь , уподобань. Нехай кожен з дітей відчує на святі свою значимість , потрібність і, обов’язково, емоційний комфорт;
  6. Вибір сюжетної ідеї. Загальна тема може бути побудована за різними принципами:

·         За місцем розгортання подій ;

·         За часом розгортання подій ;

·         На основі сюжету певної казки;

·         Відповідно до певної мети.

Готовий сценарій обговорюється з методистом, вихователями групи, за потребою – коректується. Після цього починається робота над втіленням його у життя.

ІІ. Звукове оформлення ранку.

Його можна поділити на шумове й музичне.

ІІІ. Оформлення музичного залу.

Щоб сприйняття дітьми святкового ранку було відповідним , необхідно подбати про художнє оформлення музичного залу. На нашу думку , воно має відповідати наступним принципам:

·         Високий естетичний рівень ;

·         Доступність дитячому сприйманню;

·         Відповідність змісту сюжету сценарію;

·         Динамічність.

Всі елементи оформлення мають бути взаємопов’язані за змістом і відображати головну ідею сюжетної лінії свята.

ІV. Вимоги до пісенного репертуару.

Кількість пісень у святковому сценарію може залежати від кількох факторів:

  • Від змісту сценарію;
  • Від особливостей кожної конкретної групи дітей;
  • Часу проведення свята.

V.  Вимоги до проведення ігор.

Всі ігри мають подобатись дітям і бути відповідними їхнім віковим психофізичним можливостям. Вони повинні бути нетривалі за часом. Проводити ігри під час свята треба емоційно , піднесено, залучаючи до участі і глядачів. Плануючи використання гри , підготуйте заздалегідь всі необхідні атрибути у кількості , яка дещо переважає необхідну, адже замість запрошених ведучим 5 – ти дітей бажаючих може виявитись 6-7.

VІ. Вимоги до ведучого під час проведення святкового ранку.

Не секрет, що майже половина успіху проведення свята залежить від ведучого. Тому до нього ставляться високі вимоги:

  • Бездоганне володіння українською мовою;
  • Артистичні здібності, виразність інтонації голосу, міміки, жестів, пози;
  • Володіння дитячим колективом, глядацькою аудиторією;
  • Вміння непомітно корегувати несподівані і не завжди приємні ситуації, що можуть виникнути під час проведення свята;
  • Здатність до імпровізації;
  • Бездоганність, доцільність, естетичний смак у зовнішньому вигляді;
  • Володіння гарною пам’яттю та інше.

Ведучий є своєрідним ланцюжком, який пов’язує виконавців і глядачів, спонукає до активної участі і батьків. Від нього у великій мірі залежить настрій кожної дитини під час святкового ранку, а також настрій мами й тата , що є присутніми у залі.

VІІ. Активізація глядачів.

В своїй більшості на святковому ранку це – батьківська аудиторія. За психологічним законом ми активно сприймаємо те, в чому беремо активну участь самі. Висновок – зрозумілий. Необхідно спонукати до активності глядачів. 

Роль ведучого , який до них час від часу апелює, надзвичайно важлива. Але музичний керівник  в першу чергу, повинен обов’язково передбачити моменти для активізації батьків в сценарії. Це може мати вигляд їхньої допомоги всьому гурту дітей , або власній дитині в створеній ситуації тощо.

Наприкінці хочеться нагадати: навіть на найкраще підготовленому святі завжди присутні творчість, імпровізація. Ігри , змагання , конкурси, окремі виступи дітей набудуть яскравого психологічного забарвлення, пройдуть цікаво, « на підйомі», якщо не будуть нести печатки заученості , замуштрованості, що відразу ж відчувається глядачами, психологічна підтримка яких є такою важливою на святі і для дітей, і для дорослих учасників.

Хай вам щастить!

Керівник музичний

ДНЗ « Золота рибка» Н.П. Ткаченко.