Останнє «дошкільне» літо
свого малюка ви, звісно, прагнете зробити незабутнім, сповненим незвичайних
пригод, відкриттів, але водночас використати його з користю для майбутнього
школяра й підготувати його до прийдешніх змін. Для цього не обов’язково та й не
треба використовувати звичні прописи, книжки. Адже є чимало веселих і
захопливих занять, які сприятимуть розвитку необхідних для навчання навичок.
Одним із таких занять є малювання на пленері.
А чи знаєте ви, що
малювання на природі розвиває чимало корисних навичок?
·
Швидкість реакції. Часом важливо встигнути за лічені секунди побачити й
зафіксувати на папері метелика на квітці, білку на дереві, гру світла й тіні
під час заходу сонця тощо.
·
Спостережливість і спонтанність.
Неможливо передбачити, що цікавого й
незвичайного побачиш під час прогулянки в лісі або на березі річки. Тож ракурс,
композицію й засоби художньої виразності за потреби доведеться обирати на ходу.
■ Навички систематизації. Те, що зобразити природу в усій її красі нереально, розуміє навіть
дошкільник. Тож треба вміти виокремити головне й не зважати на другорядне,
зобразивши в роботі дві-три найвиразніші деталі. Це корисно для вдосконалення
навичок систематизації та класифікації.
■ Координація «око-рука». Малюючи на пленері, необхідно вміти зафіксувати побачене кількома точними
штрихами на папері. Така дія якнайкраще розвиває зв’язок між оком, рукою та
мозком дитини, що так важливо для успішного навчання в першому класі.
■ Зорово-просторове сприймання. Коли дитина малює з натури, вона намагається передати
у своєму малюнку відстань та величину предметів. Тож дошкільник зауважує, що
одні предмети розміщені далі, а інші — ближче, визначає, які з них більші, а
які менші тощо.
Малювання етюдів на
пленері - чудова можливість навчити дитину розрізняти відтінки, називати їх
і добирати потрібні для зображення. Перед початком роботи обговоріть, якого
кольору все, що навколо, наприклад, небо, трава, дерева, пташка тощо. Разом
із дитиною порівняйте, яке забарвлення має вода біля піщаного берега і там, де
над річкою схиляються зелені гілки верби. А відтак навчіть дошкільника змішувати фарби, щоб отримати потрібний відтінок.
Якщо ж дитина запевняє,
що малюватиме червону річку й сині дерева, не намагайтеся переконати її в тому, що це не так. Пам’ятайте: вона як художник має право на своє
бачення!
Допоможіть дитині
відійти від звичної техніки малювання, коли спочатку простим олівцем
промальовують деталі, а потім розфарбовують їх гуашшю або аквареллю. Адже для
пленеру ця техніка неефективна. Разом із дошкільником освойте нові, незвичайні художні прийоми.
Спробуйте малювати кольоровими плямами. Товстими пензликами на аркуш нанесіть широкі мазки різних відтінків, а коли
робота підсохне, тоненьким пензликом або навіть маркером вималюйте деталі.
Поекспериментуйте у вологій техніці малювання. Зволожте аркуш паперу за допомогою губки, а відтак швидко малюйте
аквареллю або розведеною гуашшю. Утім цей прийом слід використовувати для
коротких експресивних замальовок.
Використайте техніку колажу. Замалюйте густою гуашшю тло, наліпіть на нього квіти, травинки, насіння, а
коли все добре висохне, вималюйте окремі деталі за допомогою маркера.
В імпресіоністичній техніці
спробуйте виконати об’ємне та багатогранне
зображення. За допомогою тоненького пензлика фарбами різних відтінків одного
кольору наносьте маленькі мазки, крапочки тощо.
Малювати на пленері приємно
й корисно. Таке заняття спонукає пильно розглянути все навколо, помітити, що
під ногами є чимало того, що гідне зображення: тендітна ромашка, яскравий
жук-сонечко, ніжно-зелена травичка. Тож знайдіть час для такого приємного та
розвиваль- ного відпочинку на природі.
Вихователь
– методист Оськіна І.Ф.
Використані матеріали : «Методична скарбничка
вихователя», №6, 2014р.